بازیابی و ریکاوری شماره مخاطبین و اطلاعات پاک شده از گوشی های اندروید و آیفون

ریکاوری و بازیابی مخاطبین، پیامک و عکسها: احتمالا شما هم حس بسیار تلخی که بعد از پاک کردن اشتباه یک عکس، یک شماره تماس و یا یکی از پیام های ضروری به وجود می آید را تجربه کرده اید. تنها با یک لمس اشتباه، در عرض چند لحظه تمام آن اطلاعات مهم برای همیشه از دستتان خواهند رفت و این اصلا منصفانه نیست!

اما خبر خوش اینجاست که در حال حاضر با وجود طیف گسترده اپلیکیشن ها و سرویس هایی که برای بازیابی (Recovery) اطلاعات ایجاد شده اند، این امکان فراهم شده تا شما بتوانید باز هم به عکس ها و اطلاعاتی که اشتباها از روی دستگاه تان پاک کرده اید دسترسی پیدا کنید.

 

ریکاوری و بازیابی (Recovery) عکس های پاک شده بر روی گوشی های اندروید (Android) و آی او اس (iOS)

برای همه ما اتفاق افتاده که یک روز برای پیدا کردن عکس مورد نظرمان تمام گالری تصاویر گوشی خود را زیر و رو کرده باشیم اما آن عکس را پیدا نکنیم. شاید یک روز بر حسب اتفاق آن عکس را از روی گوشی خود پاک کرده باشیم، شاید آن را با عکس دیگری اشتباه گرفته ایم و به همین دلیل آن را پاک کرده ایم، گرچه در نظر گرفتن هیچ کدام از این احتمالات تاثیری در تغییر نتیجه ندارد اما خوشبختانه بسته به آنکه سیستم عامل گوشی شما اندروید (Android) باشد یا آیفون، راه هایی وجود دارد که بتوانید این عکس های پاک شده را ریکاوری کنید.

.

بازیابی و ریکاوری عکس ها در گوشی های اندروید (Android)

اپلیکیشن های متعددی وجود دارند که میتوانند فرآیند بازیابی و ریکاوری (Recovery) عکس ها بر روی گوشی های اندروید را بسیار ساده به انجام برسانند. DiskDigger یکی از همین اپلیکیشن هاست که با اسکن کردن تمام بخش های حافظه دستگاه شما، عکس های پاک شده را پیدا میکند و به شما امکان میدهد موارد دلخواهتان را انتخاب کرده و مشخص کنید که این عکس ها در کدام پوشه (Folder) بازیابی و ریکاوری شوند.

بخوانید :   نحوه تبدیل هر فیلم به فرمت قابل نمایش در آیفون

.

بازیابی و ریکاوری عکس ها در آیفون و آیپد (iOS)

بعد از ارائه آی او اس ۹ (iOS 9) توسط اپل، انجام فرآیند بازیابی و ریکاری عکس های پاک شده در گوشی های آیفون بسیار ساده شد.

برای دست یافتن به عکس های پاک شده تنها کافیست اپلیکیشن Photos گوشی خود را باز کنید و از پایین صفحه وارد بخش Albums شوید. در قسمت Recently Deleted تمام عکس هایی که در ۳۰ روز گذشته از روی دستگاه شما پاک شده اند قابل مشاهده میباشند.

شما میتوانید عکس هایی را که در این آلبوم قرار گرفته اند دوباره به مجموعه عکس هایتان بازگردانید و یا آنها را برای همیشه پاک کنید.

اما اگر به دنبال عکسی هستید که احتمالا بیشتر از ۳۰ روز پیش آن را پاک کرده اید، در صورتی که به صورت دوره ای، توسط نرم افزار آیتونز (iTunes) از گوشی تان فایل پشتیبان یا Backup تهیه میکنید، میتوانید با استفاده از این برنامه عکس های پاک شده را ریکاوری نمایید.

 

بازیابی و ریکاوری پیامک ها و مخاطبین پاک شده بر روی گوشی های اندروید (Android) و آی او اس (iOS)

شاید در مقایسه با عکس هایی که خاطرات ما را در خود جای داده اند این طور به نظر برسد که پیامک های پاک شده از روی گوشی ها، ارزش بازیابی کردن نداشته باشند؛ اما گاهی اوقات، برخی از پیامک ها حاوی اطلاعات بسیار مهمی نظیر آدرس، شماره تماس و موارد ضروری دیگری هستند که دست یافتن به آنها شاید حتی امری حیاتی به نظر برسد.

خوشبختانه برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس، اپلیکیشن ها و سرویس هایی وجود دارند که برای بازیابی پیامک ها و اطلاعات مخاطبین بسیار کاربردی هستند.

بخوانید :   راهی برای ضبط با کیفیت صدا

.

ریکاوری مخاطبین و پیامک های پاک شده در گوشی های اندروید (Android)

اولین و ساده ترین اقدام برای بازگرداندن مخاطبین پاک شده بر روی دستگاه های اندروید میتواند استفاده از backup گوگل باشد، این شیوه تنها در صورتی قابل استفاده است که لیست مخاطبین گوشی اندروید شما با مخاطبین حساب گوگل تان همگام سازی شده باشد که البته در مورد اغلب کاربران چنین است.

در گام اول صفحه مخاطبین گوگل را از طریق این آدرس بازنمایید: https://contacts.google.com

در سمت چپ صفحه ابتدا بر روی گزینه “More” و سپس “Undo Changes” کلیک کرده و از بین گزینه های موجود زمانی را که در آن هنوز مخاطبینتان پاک نشده بودند را انتخاب کنید، همچنین با استفاده از گزینه Custom میتوانید زمان دلخواه خود را وارد نمایید.

پس از انتخاب زمان مورد نظر و کلیک بر روی گزینه CONFIRM لیست مخاطبین حساب گوگل و تلفن همراهتان به همان صورتی که در زمان انتخاب شده بوده است در خواهد آمد. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در فاصله بین زمان انتخاب شده و زمان حاضر مخاطبی را به لیست تان اضافه کرده بودید، آن مخاطب در لیست بازیابی شده وجود نخواهد داشت.

اگر روش Google Backup کمکی به شما نمیکند روش بعدی استفاده از برنامه کامپیوتری Fone Paw Android Data Recovery است که میتواند مخاطبین و پیامک های پاک شده شما را بازیابی کند و با اغلب برندهای گوشی های اندروید سازگار است.

ریکاوری و بازیابی شماره های پاک شده در اندروید با نرم افزار Android Data Recovery

گزینه دوم ابزاری به نام Android Data Recovery است. Android Data Recovery هم که بر روی کامپیوتر نصب میشود به شما کمک میکند تا پیام ها، عکس ها، مخاطبین، اسناد و غیره را که از روی گوشی تان پاک شده اند، طی چند مرحله بسیار ساده، بازیابی کنید.

بخوانید :   حذف صدای خواننده از آهنگ با GoldWave

بازیابی مخاطبین حذف شده گوشی اندروید با نرم افزار Cool Android Sms Contacts Recovery

یکی دیگر از برنامه های قدرتمند برای بازیابی مخاطبین حذف شده در گوشی های اندروید نرم افزار Cool Android Sms Contacts Recovery می باشد، این برنامه قدرتمند برای بازیابی مخاطبین حذف شده و شماره های پاک شده می باشد و این کار را به سادگی و با قدرت بسیار بالایی انجام می دهد.

 دانلود برنامه بازیابی مخاطبین حذف شده گوشی اندروید از طریق ویندوز

لینک دانلود برنامه بازیابی مخاطبین گوشی اندروید Cool Android Sms Contacts Recovery

.

ریکاوری و بازیابی مخاطبین و پیامک های پاک شده گوشی های اپل یا آی او اس (iOS)

در مورد گوشی های آیفون ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که برای به وجود آوردن امکان بازیابی مخاطبین، پیامک ها و اطلاعات موجود بر روی گوشی تان، بهتر است به صورت دوره ای و یا با انجام تنظیمات خودکار، از طریق برنامه آیتونز (iTunes) که آن را بر روی کامپیوترتان نصب نموده اید، از گوشی خود فایل پشتیبان یا Backup تهیه کنید.

به این ترتیب هر زمان که نیاز باشد میتوانید با مراجعه دوباره به برنامه آیتونز (iTunes) و استفاده از گزینه Restore Backup، تمام اطلاعات گوشیتان را که از آنها Backup تهیه کرده بودید، مجددا به گوشی بازگردانید.

استفاده از سرویس iCloud یکی دیگر از راه هایی ست که میتوانید پیامک های پاک شده را به گوشی تان بازگردانید. در مورد این سرویس نیز لازم است ابتدا آن را بر روی گوشی خود فعال نمایید و تنظیمات آن را طوری انجام دهید که به صورت خودکار از اطلاعات موجود بر روی گوشی تان Backup تهیه کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*