حذف صدای خواننده از آهنگ با GoldWave

GoldWave یک برنامه صوتی اشتراکی است که به شما امکان ضبط و ویرایش صوتی را می دهد. با استفاده از GoldWave می توانید آوازها را از یک فایل صوتی حذف یا جزئی کنید. اگر می خواهید فقط یک آهنگ ساز از یک آهنگ استفاده کنید ، به عنوان مثال از یک آهنگ پشتیبان کارائوکه استفاده می کند ، مفید است. GoldWave این کار را با شما مجاز می کند که فرکانس های خاصی را در صدا قطع کنید. با منطقه بندی در فرکانس های صوتی و جهش آنها ، می توانید به طور موثری آنها را از صوتی جدا کنید. میزان موفقیت شما می توانید به کیفیت صوتی و دامنه فرکانس آواز موجود در آن بستگی دارد.

بر روی “File” کلیک کرده و “Import” را انتخاب کنید. از مرورگر ، فایل صوتی آهنگ را که می خواهید آوازها را حذف کنید ، انتخاب کنید. این صدا را به صورت گرافیکی شکل موج باز می کند ، با قله های مختلف میزان صدا را نشان می دهد. هر چه اوج بلندتر باشد ، حجم آن بلندتر است.

بخشی از آهنگ مورد نظر برای حذف آوازها را برجسته کنید. روی نمودار شکل موج کلیک کنید و مکان نما را به سمت آن بکشید. وقتی به انتهای انتخاب دلخواه رسیدید ، آن را آزاد کنید. برای حذف آوازها از کل آهنگ ، چیزی را انتخاب نکنید. این GoldWave را پیکربندی می کند تا صدا را از کلیه فایل های صوتی حذف کند.

بر روی “Effect” ، “Stereo” کلیک کنید و گزینه “Red Vocals” را انتخاب کنید. این یک پنجره جدید حاوی منوی از پیش تنظیم شده را باز می کند. این ایستگاه از پیش تنظیم شده برای از بین بردن آواز فرکانس های مختلف تنظیم شده است. می توانید پارامترهای فرکانس خود را تنظیم کنید اما ابتدا از طریق ایستگاه از پیش تنظیم شده کار کنید. به عنوان مثال ، “کاهش آوازها با بیشتر استریو” را انتخاب کنید. این به این معنی است که آوازهای مخلوط شده در استریو حذف می شوند. از آنجا که بیشتر ضبط ها دارای آواز استریو هستند ، این کار باید با بیشتر ضبط ها کار کند.

بخوانید :   تاریخچه ارز دیجیتال

بر روی “پیش نمایش” کلیک کنید. این کار شما را قادر می سازد تا بشنوید که ابزار GoldWave “Reduction Vocals” در زمان واقعی انجام می دهد. این بسیار مفید است زیرا نیازی به پردازش صوتی به طور کامل ندارید تا متوجه شوید این اثر همانطور که انتظار می رفت کار نکرده است.

آستانه فرکانس را به صورت دستی انتخاب کنید. اگر فرآیند خودکار تمام صوت ها را حذف نکرده است ، از شماره گیری های کشویی افقی با علامت “از (هرتز”) و “تا (هرتز)” برای انتخاب پارامترهای فرکانس استفاده کنید. هر صوتی بین فرکانس انتخابی خاموش است. اگر نمی دانید کدام فرکانس ها با صدای انسان ارتباط دارند ، با کشیدن شماره گیری های اطراف به “پیش نمایش” ضربه بزنید و آزمایش کنید. هنگامی که آوازها از پخش ناپدید می شوند ، دستکاری را متوقف کنید.

وقتی صوتی را حذف کردید ، روی “OK” کلیک کنید. به نظر می رسد یک نوار پیشرفت به شما می گوید که صوت بدون آواز پردازش می شود. پس از ناپدید شدن ، صدا آماده پخش به عنوان یک آهنگ کارائوکه یا آهنگ پشتیبان است.

 

ترجمه : خانه تبدیل شباهنگ 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*