کیفیت پخش ویدئو را در سیستم خود افزایش دهید!

بسته به سخت‌افزار سیستم، شاید کاربران‌ بتوانند ویدئوهای با کیفیت HD را بدون وقفه یا به اصطلاح Frame Drop ببینند؛ اما اگر با پخش ویدئوهایی با کیفیت بالا در سیستم خود مشکل دارید، باید استفاده از برخی ترفند‌ها و حتی Media Player‌های متفاوت را مد نظر داشته باشید. این ابزار یکی از نمونه‌های فوق‌العاده‌ای است که منجر به بهبود پخش ویدئوهای با کیفیت بالا در سیستم شما می‌شود.

به گزارش «تابناک» این روز‌ها دیگر ویدئوهای HD و همچنین ۳D جای فایل‌های ویدئوی کم‌حجم و کم‌کیفیت گذشته را گرفته‌اند و لذت دیدن فیلم در وضوح HD آن چیزی است که بیشتر کاربران به آن اقبال خاصی نشان می‌دهند.

در بسیاری از موارد اما متأسفانه دیدن ویدئوهای HD برای بسیاری از کاربران به دلیل ‌نبود هماهنگی و پشتیبانی سخت‌افزارهای سیستم، با مشکلاتی اساسی روبه‌رو می‌شود و پخش کند و آهسته و یا خورده شدن فریم‌ها در حین پخش فیلم، معضلی است که بسیاری از کاربران با آن روبه‌رو هستند.

نرم‌افزار SmoothVideo Project ابزاری Open Source برای ویندوز است که منجر به درون‌یابی یا اینترپولاسیون در فریم‌های ویدئو شده و در واقع منجر به آن می‌شود که ویدئو‌های با کیفیت ۲۴ فریم در ثانیه مشابه با نمونه‌های ۴۸ فریمی آن‌ها به نمایش درآیند.

آن گونه که طراح این نرم‌افزار بیان کرده است، SVP منجر به افزایش کیفیت پخش ویدئو از طریق ایجاد فریم‌های پویا در میان فریم‌های موجود در ویدئو می‌شود؛ برای نمونه، اگر ویدئو سرعت پخش و کیفیت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد، SVP آن را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پخش می‌کند که نتیجه آن پخش روان‌تر و با کیفیت‌تر ویدئو خواهد بود.

بخوانید :   چگونه آهنگ های ذخیره شده در نوار کاست را به فرمت دیجیتال تبدیل کنیم

نکته جالب درباره این نرم‌افزار آنکه به رغم ‌داشتن تنظیمات بسیار‌ و پیشرفته برای اینترپولاسیون و تغییر پارامترهای ویدئو، استفاده از آن بسیار ساده و بدون پیچیدگی خاصی است.

این نرم‌افزار در دو نسخه ارائه می‌شود؛ نسخه Basic که حجم آن، ‌حدود ۲ مگابایت بوده و نرم‌افزار اصلی را شامل می‌شود و نسخه دیگر آن با حجم ۳۲ مگابایت که علاوه بر امکانات نسخه Basic برخی ابزارهای دیگر نظیر Avisynth و MPC HD Player را نیز به همراه دارد. هر کدام از این ابزار‌ها در حین نصب نرم‌افزار قابل انتخاب است.

پس از نصب، کافی است‌ نرم‌افزار را اجرا کنید و سپس خود به کار‌ش مشغول می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در‌ SVP این است که با بیشتر Video Player‌های موجود در بازار همخوانی دارد. ما این نرم‌افزار را با MPC HC آزمایش کردیم و هیچ مشکلی پیش نیامد. شما نیز می‌توانید این ابزار را با ‌KMP و VLC نیز ‌آزمایش کنید.

 


در هر صورت این ابزار، خودکار تنظیمات مورد نیاز را بارگذاری می‌کند و ‌با نمایش پیامی روی ‌ویدئو از فعالیت خود شما را با خبر می‌کند. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار در حالت Split استفاده کنید که در دو پنجره کنار هم، ویدئو اصلی و تغییر یافته را همزمان به شما نمایش می‌دهد.

این نرم‌افزار از سویی تنظیمات بسیاری را در اختیار کاربر ‌می‌‌گذارد که همه آن‌ها از طریق آیکون این نرم‌افزار در Tray ویندوز قابل دسترسی هستند. این نرم‌افزار پروفایل‌های بسیاری را شامل می‌شود که شما بر پایه نیاز خود می‌توانید آن‌ها را برگزینید یا آنکه خود ابزار بر اساس وضوح ویدئو آن را انتخاب می‌کند؛ برای نمونه، اگر در حال دیدن ویدئویی با اندازه ۱۰۸۰ هستید در نتیجه SVP آن را در اندازه ۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ پخش می‌کند.

بخوانید :   آموزش روش هایی برای نگهداری صحیح از باتری موبایل

 

همچنین SVP از GPU و کارت گرافیکی نیز برای عملیات خود سود می‌برد و می‌تواند ویدئو‌های HD را بدون هیچ مشکلی بر ‌سیستم‌هایی با وضوح پایین‌تر نمایش دهد. همچنین از‌ منوی محتوایی می‌توانید وارد حال Expert Mode نرم‌افزار شوید که منجر به نمایش تنظیمات پیشرفته نرم‌افزار می‌شود.

از سویی SVP از ابزارهایی چون Ambilight، حالت Streo Mode 3D، بازسازی ویدئو های آسیب دیده نیز پشتیبانی می کند.

این ابزار ‌روی ویندوز نسخه XP تا ۸ قابل اجراست. از لینک زیر می‌توانید ‌دانلود SVP کنید:

http://www.svp-team.com/wiki/Download

 

منبع: تابناک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*