چگونه فیلم ویدئوهای VHS قدیمی را دیجیتالی کنیم؟

فیلم‌های VHS را به یاد دارید؟ نه؟ پس حتماً خیلی جوان هستید.

اگر آن‌ها را به یاد دارید حتماً لذت ضبط کردن برنامه‌های مورد علاقه‌تان از تلویزیون یادتان هست، یا زمان‎هایی که قرن‌ها طول می‌کشید تا فیلم ویدئو به عقب بازگردد و یا لحظه‌ی وحشتناکی که ویدئو پلیر نوار فیلمی را که از ویدئو کلوپ کرایه کرده بودیم پاره می‌کرد.

بیشتر خانواده‌ها هنوز نوارهای VHS را در خانه‌ی خود دارند. شما حتماً حداقل یک نسخه از فیلم تنها در خانه و از آن مهم‌تر فیلم‌های قدیمی خانوادگی بسیار با ارزشی را در خانه دارید که یک گوشه افتاده و فراموش شده‌اند. خوشبختانه می‌توانید به راحتی این ویدئوهای VHS قدیمی را دیجیتالی کنید و از محتوای آن لذت ببرید. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه این کار را انجام دهید.

به چه چیزهایی نیاز دارید 

برای همه‌ی روش‌ها شما به یک دستگاه ضبط ویدئو کاست یا VCR نیاز دارید. درست است که این تکنولوژی بسیار قدیمی است اما تنها راهی است که توسط آن می‌توانید محتوای نوار ویدئوهای خود را بخوانید. اگر یک دستگاه VCR ندارید می‌توانید آن را از کسانی که دارند قرض بگیرید و یا آن را در فروشگاه‌های دست دو فروشی خریداری کنید.

درضمن باید VCR خود را به کامپیوتر متصل کنید. برای این‌کار به یک مبدل آنالوگ نیاز دارید. این مبدل‌ها یک پلاگین USB در یک طرف و کابل مخصوص ویدئو RCA در طرف دیگر دارند. مدل‌های گران‌تر آداپتور SCART نیز دارند.

آماده شوید

وی اچ اس

 

خب حالا شما همه‌ی لوازمی را که لازم دارید تهیه کرده‌اید و احتمالاً فکر می‌کنید که جای این وسایل بیشتر در موزه است تا خانه. حال باید چه کار کنید؟

بخوانید :   کیفیت پخش ویدئو را در سیستم خود افزایش دهید!

باید با استفاده از مبدل آنالوگ دستگاه VCR را به کامپیوتر خود متصل کنید. انتهای USB مبدل را به لپ‌تاپ ویندوز متصل کرده و سمت دیگر آن را به دستگاه VCR خود متصل کنید. هنگام اتصال به رنگ فیش‌ها توجه کنید: قرمز و سفید برای صدا و زرد برای تصویر. از کابل‌های RCA یا آداپتور SCART استفاده کنید و نه هر دو.

بیشتر مبدل‌های آنالوگ نرم افزار مخصوص خود را دارند. معمولاً این نرم‌افزارها بسیار ساده هستند و نیاز به کار خاصی ندارند. تنها کاری که باید بکنید این است که دستورالعمل نرم‌افزار را بخوانید و همان کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای ضبط شدن همه‌ی فیلم باید بگذارید کل فیلم پخش شود.

نرم‌افزار شخص ثالث

شما می‌توانید از این ابزارهای ضبط VHS شخص ثالث استفاده کنید.

۱- مبدل VHS به DVD Golden Videos

مبدل VHS به DVD Golden Videos

مبدل VHS به DVD Golden Videos

 

مبدل VHS به DVD Golden Videos یک اپلیکیشن است که می‌تواند نوار VHS را به صورت فایل روی کامپیوتر شما ذخیره کند و یا آن را به صورت مستقیم روی DVD رایت کند. اگر می‌خواهید فایل را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید فرمت آن باید AVI یا MPEG باشد.

قابلیت اصلی این اپلیکیشن ترمیم ویدئو است. این قابلیت طوری طراحی شده که لرزش را گرفته و به ویدئو رنگ اضافه کند. برای این کار نیازی نیست کار خاصی بلد باشید. این اپلیکیشن همه چیز را به شما یاد می‌دهد.

این اپلیکیشن قابلیت‌های دیگری نیز مثل به اشتراک گذاری مستقیم ویدئو روی یوتوب و یا آپلود آن روی فضای ابری را دارد.

بخوانید :   بازیابی و ریکاوری شماره مخاطبین و اطلاعات پاک شده از گوشی های اندروید و آیفون

۲- VirtualDub

VirtualDub

VirtualDub

 

اگر یک گزینه‌ی رایگان می‌خواهید از VirtualDub استفاده کنید. این اپلیکیشن منبع باز را می‌توانید روی SourceForge بیابید. این اپلیکیشن به اندازه‌ی Adobe Premiere قابلیت‌های ویرایش حرفه‌ای ندارد اما سریع عمل می‌کند و سبک است. بزرگ‌ترین قابلیت این اپلیکیشن فیلترهای جالب آن است.

۳- AVS Video Editor

AVS Video Editor

AVS Video Editor

 

AVS Video Editor گران‌ترین در بین گزینه‌هایی است که به شما معرفی کردیم، اما استفاده از آن بسیار ساده است. قیمت این اپلیکیشن ۳۹ دلار در سال و یا ۵۹ دلار برای همیشه است.

این اپلیکیشن استانداردهای تلویزیون زیادی را از جمله NTSC، PAL و SECAM را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را با خروجی XviD (MPEG4) یا DVD (MPEG2) ذخیره کنید.

AVS Video Editor یک ویرایش‌گر همه کاره است. شما می‌توانید فایل‌های AVI HD, WMV HD, TOD, AVCHD, MOD و MTS/M2TS را ویرایش کنید. بعلاوه می‌توانید از بیش از سیصد افکت ویدئو استفاده کنید و منوها، صداها، متون و زیرنویس‌های خود را به آن اضافه کنید.

روش ساده و ارزان 

آیا به نظرتان این کار هزینه و زحمت زیادی دارد؟ اگر فقط می‌خواهید ویدئوهای خانوادگی خود را تبدیل کنید شاید این همه هزینه ارزشش را نداشته باشد. خانه تبدیل شباهنگ جهت تبدیل فیلم های خانوادگی شما بهترین گزینه است . همین الان دست به کار شوید و با ما تماس بگیرید .

 

منبع : خانه تبدیل شباهنگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*