نوستالژی نوارهای کاست را زنده کنید

اِلبو (Elbow)، یک ابداع هوشمندانه، و شاید بیش از حد هوشمندانه، در حوزه ی پخش کننده های نوارهای کاست باشد که یک سال پیش توسط «سازمان هنرهای صوتی تصویری»  برین مانک (BrainMonk) رونمایی شد. اکنون این شرکت در حال بررسی امکان پذیر بودن ساخت این دستگاه پخش نوار کاست بوده و بنابر گزارش میوزیک کرونز یک سند پی دی اف در مورد اجزای این دستگاه پخش منتشر کرده است.

elbow-cassette-03-w700

ایده ی ساخت این دستگاه پخش بسیار ساده است: چه می شد اگر یک دستگاه پخش نوار کاست آن همه قطعات سنگین و بزرگ نداشت؟ اِلبو این آرزو را محقق کرده و دستگاه پخشی ساخته که تنها یک قرقره دارد که نوار را به حرکت در می آورد و سنسور اُپتیکی که روی آن قرار دارد اطلاعات ضبط شده ی روی آن را پخش می کند. بدین ترتیب با یک دستگاه پخش کوچک، سبک و بسیار ارزان می توانید به آهنگ هایی که در نوارهای کاست ضبط کرده اید گوش دهید.

elbow_cassette_player-w700

بازوی دو محوری دستگاه پخش نوار کاست اِلبو می تواند بچرخد و از نوار صوتی داخل کاست محافظت کند و با برعکس شدن نیز مسیر پخش کاست در جهت مخالف قرار می گیرد (اگر به یاد داشته باشید در نوار کاست های قدیمی برای خواندن طرف دیگر کاست باید آن را برعکس می کردید و تنها در برخی دستگاه های پیشرفته تر پخش نوار کاست این امکان به صورت خودکار در آن ها تعبیه شده بود).

Screen Shot 2017-03-20 at 23.34.38-w700

با این وجود علاوه بر این که چنین دستگاه پخشی به یک باطری بسیار قدرتمند و با قدرت ذخیره ی انرژی باورنکردنی نیاز دارد، به نظر می رسد که تنها یک ابزار زیبا باشد تا یک گجت قرن بیست و یکمی به عنوان جانشین یا رقیبی برای دستگاه های پخش سری واکمن.

بخوانید :   ورود اینترنت اشیاء به عرصه کسب و کار

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*